zayaz-logo

Het verhaal van mevrouw Ruitenschild

“Sommigen zeggen ‘beter een goede buur dan een verre vriend’, maar ik ben enorm opgelucht dat mijn oude buurman niet meer naast ons woont.

Eerst pestte hij alleen zijn bovenbuurvrouw. Ze hoefde de wc maar door te trekken, en hij vond het al teveel lawaai. Wij hadden geen last van de buurman. Tot de bovenbuurvrouw verhuisde: toen waren wij aan de beurt.

Ik was bang in mijn eigen tuin. Hij heeft me regelmatig natgegooid. Na de zoveelste keer heb ik hulp gezocht bij de wijkagent, en samen hebben we de wijkbeheerder van Zayaz ingeschakeld. Zij boden bemiddeling; helaas zonder succes.

Onze contactpersoon bij Zayaz was Touria. Zij deed alles om ons te helpen. Ze gaf ons tips, bijvoorbeeld om een nepcamera te plaatsen. Dat schrok wel even af, maar al snel ging de buurman gewoon weer door, als hij wist dat we er niet waren. Het was hopeloos! Maar zolang er geen bewijs was, kon hij niet uit huis gezet worden.

Totdat hij ruzie kreeg met een andere buurtbewoner, en een klap uitdeelde. Toen was er bewijs. Zayaz kwam meteen in actie: we stapten naar de rechter. Helaas bleek er nog altijd niet genoeg grond voor een uithuisplaatsing. Met hulp van Touria besloten we een bodemprocedure te starten. Het bleek niet meer nodig. Nu we nieuwe buren hebben, is de overlast eindelijk voorbij.

Dankzij Touria en Zayaz kunnen we dit vervelende hoofdstuk nu definitief afsluiten. Touria’s rust, eerlijkheid en rechtvaardigheidsgevoel betekenden veel voor ons. Daarom heb ik haar verrast met een hele grote bos bloemen!”

Delen

Gerelateerde verhalen

Dienstverlening als snelweg met vluchtstrook
Het verhaal van Sarie

Sarie Sleenhof is medewerker klantcommunicatie bij Zayaz

3 januari 2017 Lees meer

Meer weten? Laat uw gegevens achter en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op!